Pradžia » PASAKŲ IŠŠŪKIS

„Pasakų iššūkis 2021“ artėja. Kviečiame įsigyti metodinį leidinį „LAIMĖ“
	„Pasakų iššūkis 2021“ artėja. Kviečiame įsigyti metodinį leidinį „LAIMĖ“

MIELI PASAKŲ MYLĖTOJAI,

 

Jau trečią kartą pakviesime Jus tapti didelės, mūsų gražios Lietuvos ribas išaugančios ugdymo pasakomis iniciatyvos „Pasakų iššūkis 2021" dalyviais. 

Tačiau atsižvelgdami į Jūsų pasiūlymus, praėjusių metų patirtį ir norus, šiais metais pasielgsime kiek kitaip.

Pirmiausia pageidausiančius kviečiame įsigyti iniciatyvos metodinį leidinį-pasakų rinktinę „LAIMĖ“,

vėliau, kai atostogaujantieji labiau priartės mintimis prie darbų, pradėsime dalyvių registraciją.

 

KNYGOS UŽSAKYMO FORMĄ RASITE SEKDAMI ČIA NUORODA: 

 

https://forms.gle/YtbyCHPiMxncG44W9

 

Esame savo kultūros paveldo nešėjai, todėl girtis ir garsiai džiaugtis savo mažais darbais vis dar nedrįstame. Todėl susipažinimui su šiais metais gerokai didesnės apimties knygele, kurioje be trijų dešimčių pasaulio liaudies pasakų, laukia daugybė klausimų, veiklų, originalių, specialiai parinktiems pasakų tekstams adaptuotų žaidimų ir užsiėmimų, pasakų minklių ausyliausiems ir net pasiūlymų teminėms edukacinėms išvykoms rubrikoje „Keliaukime laimės ieškoti“, siūlome praktikuojančių profesionalių, leidinį recenzavusių mokytojų Astos D'Elia ir Ritos Černiauskienės mintis.

Asta DʼElia, Vasario 16-osios gimnazijos Vokietijoje lietuvių kalbos ir Lietuvos pažinimo mokytoja:

„Vaikystėje, prisimenu, kolekcionavau pasakų knygas. Pasakų knyga man buvo tapusi ir puikiausia dovana, ir gera drauge, su kuria mielai leisdavau laiką. Nežinau, ar šiais laikais dar yra vaikų, kaupiančių pasakų knygas ir „draugaujančių“ ne tik su kompiuteriu, bet ir su jomis. Ši Akvilės Sadauskienės sudaryta knygelė – puikus būdas prisijaukinti pasakas ir tapti jų bičiuliu.

Knyga supažindina vaikus su įvairių šalių liaudies pasakomis, joje yra pateikta įdomių užduočių, skirtų įvairaus amžiaus grupių vaikams. Grįžę iš pasakų pasaulio ir vedami smalsumo, skaitytojai gali pagal savo pomėgius pasirinkti knygelėje pateiktas užduotis. Vaikai turi galimybę rinktis, kaip ieškos reikiamos informacijos ir kaip pateiks tarsi nejučia įgytas žinias. Didelis dėmesys čia skiriamas praktiniam žinių taikymui. Be to, įvairių dalykų mokytojai ras įdomių tarpdalykinės integracijos idėjų.

Daugelis užduočių reikalauja kūrybiškumo, skatina diskusijas ir bendradarbiavimą su klasės draugais, mokytojais bei tėveliais. Skaitydami pasakas, nesuvaržytoje aplinkoje vaikai turi puikią galimybę pažinti ne tik kitus, bet ir save, susipažinti su savąja kultūra ir įgyti žinių apie kitų šalių kultūrą bei papročius. Laikas, praleistas su šia knygele, sudaro palankias sąlygas ugdyti vaiką kaip asmenybę, pripažįstančią amžinąsias vertybes, mokančią tiek raštu, tiek žodžiu reikšti savo mintis, jausmus ir nuomonę.

Galbūt pasakų knygų kolekcininkais ir netapsite, tačiau nedvejodami priimkite iššūkį ir leiskitės į kelionę po platų pasakų pasaulį, kuriame nėra virusų apribojimų, kur gėris visada nugali blogį!“

 

Rita Černiauskienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė, Merkinės jaunimo etnokultūros klubo ,,Kukumbalis“ vadovė:

 

,,Šis metodinis leidinys – tai didžiulė nauda visiems – tiek tėvams, savarankiškai lavinantiems vaikus, tiek mokytojams, ieškantiems įvairesnių metodų sudėtingam pasakų pasauliui atskleisti. Labai džiaugiuosi knygoje pateiktais pasakų tekstais bei metodinėmis gairėmis – tai ir įvairių dalykų integracija, ir amžiaus tarpsniams numatytos užduotys, ir papildomo pažinimo galimybės. Vien ko vertos sąsajos tarp atskirų tautų pasakų ir keliaujančių motyvų parinkimas. Puiku!“

Už laimės jausmą kurti drauge taip pat nuoširdžiai dėkojame Rasai Kučinskienei, biologijos mokytojai metodininkei, neleidusiai paklysti botanikos terminuose, taip pat rusų ir vokiečių kalbų vyr. mokytojai Emmai Valūnienei, gelbėjusiai vokiečių kalbos giminių vingrybėse, aiškinantis pasakos „Katilėlis“ vardo kilmes; nenuilstančiai etninės kultūros žinovei docentei Rūtai Vildžiūnienei – už pamąstymus apie darbą senovės lietuvių tradicinėje kultūroje; Margaritai Gaubytei, kalbos redaktorei, negailėjusiai laiko, kritikos anei gero žodžio; Gabrielei Venckutei, viršelio dailininkei, už nuostabų kūrinį.

 

Tegul daromi darbai suteikia laimę, o šis leidinys – smagių pasakadienių!

 

 

Iniciatyvos „Pasakų iššūkis“ koncepcija ir tikslas –

skatinti žodinio kultūros paveldo – pasakos, kaip ugdymo ir ugdymosi kultūra priemonės, žinomumą, priminti jos svarbą šiuolaikinėje visuomenėje, didinant pagarbą protėvių paveldui ir kultūrų įvairovei. 

 

Atkreipiame dėmesį, kad dalyvauti iššūkyje galima ir skaitant/ sekant savarankiškai pasirinktus įvairių pasaulio tautų LIAUDIES PASAKŲ tekstus.

 

Iššūkio dalyviai:

Pedagogai, moksleiviai, vaikus auginantys tėvai, globėjai, kiti asmenys.

 

Iššūkio idėja ir organizavimas
Akvilė Sadauskienė, sumanymo „Pasakos augimui. Asmenybės ugdymo užsiėmimai“ programų
autorė ir vadovė.

Išsilavinimas - socialinio darbo bakalauras, socialinio pedagogo kvalifikacija.

 

 

 

 

Susisiekite su mumis!