Atgarsiai » Apie mus rašo

Respublikinėje bibliotekininkų konferencijoje „Mokyklų biblioteka – ugdymo veiklų dalyvė“ Kaune
Respublikinėje bibliotekininkų konferencijoje „Mokyklų biblioteka – ugdymo veiklų dalyvė“ Kaune

Respublikinėje bibliotekininkų konferencijoje Kaune „Mokyklų biblioteka – ugdymo veiklų dalyvė“ skaitėme pranešimą “Kūrybinių dirbtuvių užkulisiuose: Pasakų iššūkis 2019” bei vedėme kūrybines dirbtuves „Patirti pasaką: nuo teksto iki išveikimo“.

 

Trumpai apžvelgiame pranešimą:

 

Pranešime kaip iliustracija kūrybinių gebėjimų puoselėjimui, prisimenama 2019 rugsėjo 9 - 30 dienomis vykusi sumanymo “Pasakos augimui Asmenybės ugdymo užsiėmimai” iniciatyva “Pasakų iššūkis 2019”, kurios pagrindinis tikslas buvo populiarinti pasaką, kaip ugdymo priemonę, į pasakų skaitytmo procesą įtraukiant tėvų bendruomenę.

Tačiau ilgo kūrybinio proceso metu, kai buvo rengiamasi iniciatyvai, paskelbus dalyvių registracijos pradžią ir prasidėjus iššūkiui pasirodė, kad visai netikėtai labai didelio susidomėjimo sulaukusi iniciatyva (registruotų dalyvių buvo daugiau nei pusketvirto šimto, o pasakų klausytojų 7 pasaulio šalyse ir dvejuose žemynuose – per 7000), neabejotinai išsikeltus tikslus pasieks ir netgi įvyks tai, apie ką iniciatyvos organizatorius tik svajojo – reikalai pajudės socialinio pokyčio link. Vaikai, nustebindami savo ugdytojus, bet ne iniciatyvos organizatorius, pasakų klausėsi susidomėję, pasakos skaitymo metu dingdavo drausmės problemos, ikimokyklinio ugdymo įstaigose, pasakas skaityti pasirinkus prieš miegą, susiformavo įgūdis greitai, be kaprizų ir priminimo persirengti poilsiui, o vienos ugdymo įstaigos pedagogės žodžiais tariant, iniciatyvos metu, t. y. 21 dieną skaitomos pasakos “ypač padėjo išspręsti grupėje nedraugiškumo problemas”.

Iniciatyva taip pat, kaip parodė dalyvių apklausa1, padėjo gerinti kalbinius gebėjimus (vaikai pasakodavo girdėtą pasaką kitai auklėtojai ir draugams), prisidėjo prie vaizduotės lavinimo ir kūrybingo žaidimo ( darželinukai išgirdę pasaką “Avinėlis, stalelis ir lazda” žaizdami vis prašė stalelio pasidengti…), puoselėjo lietuviškumą girdint lietuvių, kaip antrąją kalbą, svetur gyvenančių lietuvių šeimose, gerino skaitymo įgūdžius, analitinius gebėjimus (“nustebau, kad maži vaikai taip gerai gali analizuoti pasakas”), suartino ugytinius su ugdomaisiais (“jaučiuosi daugiau kalbinusi, klausiusi, išklausiusi”), vienijo šeimas ir kūrė ritualus (“tie įspūdingi pasakų skaitymai, kai kartu sugulę pasakų klausėsi vaikų seneliai – mano tėvai...”,“šis skaitymo būdas man sumažino konfliktų skaičių ir sujungė abu vaikus“), įtraukė tėvus į ugdymo procesą (“vaikams taip smagu buvo matyti skaitančias savo mamas klasėje!”).

Atskleidžiant pranešėjos darbe niekada nesibaigiančio kūrybinio proceso užkulisius, pranešime keliami tokie klausimai, apie kuriuos retai kada susimąstoma, kaip antai, ar reikia mokytis būti kūrybiškais, koks yra kūrybiškumo ir originalumo santykis ir kt., negailima praktinių rekomendacijų bei suformuluojami namų darbai, konferencijos dalyviams neabejotinai įkvėpsiantys norą pakurstyti savo vidinę kūrybinę ugnelę.

1.Sumanymo “Pasakos augimui Asmenybės ugdymo užsiėmimai” vykdyta iniciatyvos “Pasakų iššūkis 2019” dalyvių apklausa pasibaigus iniciatyvai.

 

AKVILĖ SADAUSKIENĖ

Sumanymo “Pasakos augimui Asmenybės ugdymo užsiėmimai” programų autorė ir vadovė

 

Plačiau apie konferenciją galite skaityti čia:

https://kpkc.lt/index.php/199-neformalusis-suaugusiuju-svietimas/naujienos/1384-respublikine-bibliotekininku-konferencija-mokyklu-biblioteka-ugdymo-veiklu-dalyve-2

Susisiekite su mumis!