Atgarsiai

Apie mamų desantą valgykloje ir artistų talento paieškas savyje savo vaikų mokykloje respublikinėje konferencijoje „Aktyvi mokyklos bendruomenė – saugi, sėkminga mokykla“ Marijampolėje
Apie mamų desantą valgykloje ir artistų talento paieškas savyje savo vaikų mokykloje respublikinėje konferencijoje „Aktyvi mokyklos bendruomenė – saugi, sėkminga mokykla“ Marijampolėje

2020 – uosius Lietuvos Respublikos Seimui paskelbus mokyklų bendruomenių metais, priėmėme Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinės mokyklos iššūkį pasidalinti savo gerąja patirtimi  kuriant bendruomeniškumą klasėje ir už jos ribų respublikinėje teorinėje – praktinėje pedagogų konferencijoje „Aktyvi mokyklos bendruomenė – saugi, sėkminga mokykla.“

Betgi paklausykite, kokių stebuklų patyrėme ten!

Ar galite įsivaizduoti tėčių ir mamų klubą, kuris, pavyzdžiui, organizuoja ir veda pamoką savo vaikų mokytojams Mokytojų dieną, o artėjant Kalėdoms, užuot varžantis tarpusavyje, nusamdant kuo brangesnį renginio vedėją, sėda drauge, rengia scenarijų, o po daugybės repeticijų, didžiam savo ir savo vaikų džiaugsmui lipa ant scenos savo metų „Bisui“... 

Kalbuosi su  konferencijos šeimininke, miela pranešėja Vida Bačinskaite, klausiu svečių, Kauno Panemunės pradinės mokyklos direktorės Virginijos Rupainienės ir tėvų tarybos pirmininko Ryčio Kaminsko, kaip jiems pavyksta išgyvendinti tą baisų stereotipą „bet taigi jei patys darysim, tai bus pff... (suprask – ne „fasonas“)“, o jie šypsosi ir leidžia suprasti, kad bendra laukiančio metų renginio atmosfera pati savaime užburia būsimus artistus, tėčius ir mamas, nes dalyvauti ir prisidėti, o ne likti nuošaly ir bambėti yra norma.  Taip atsiskleidžia geriausi talentai, - tėtės meškos, mamos elfės, seneliai – renginių vedėjai ir pan...

Trumpam palikime reginus ramybėje. Pakalbėkime apie duoną.  

Jei atvirai, nelabai įsivaizduoju, bet tikiu, kad taip gali būti – Maitinimo kokybės priežiūros grupė, veikianti mokykloje. Kalbame apie mamas, mokyklos deleguotas  prižiūrėti, veikiau tikrinti, valgyklos švarą ir tvarką, maisto kokybę, kainą, ir net skonį. Be jokių piktumų, priešpriešos. Vardan bendro labo – vaikų gerovės. Siektina svajonė, ar ne?

O kur dar bendras mokykloje kylančių problemų sprendimas surėmus pečius kartu, o ne tik kaltinant ir išsissukinėjant...

Savo pranešime „Būtinybė telkti(s) (į) bendruomenę – vienintelis kelias į laimę?“ remdamsi darbo su visomis mokyklos bendruomenės grupėmis patirtimi, aptariau patirtus sėkmės atvejus bendraujant su mokytojais bei mokyklos administracija pedagogų kvalifikacijos tobulinimo seminaruose, tėvais - susirinkimuose ir konferencijose bei pagrindine tiksline mokyklos grupe – vaikais - pasakiškose edukacijose. Negalėjau nepaminėti įkvepiančių pavyzdžių, telkiant ir aktyvinant mokyklos bendruomenę, - Išlaužo pagrindinės mokyklos, Alytaus Likiškėlių progimnazijos, mano akimis, saugios ir sėkmingos mokyklos link žengiančių devynmyliais batais.

Konferencijos organizatoriai linkėjo prisišaukti sėkmę įsistatant duris, kad ši į jas galėtų pasibelsti, svečiai iš Panemunės – nepamiršti įsistatyti lango. O aš savo ruožtu, dėkodama Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinės mokyklos bendruomenei už puikiai organizuotą, iki detalių apgalvotą, įdomų ir prasmingą renginį, pridursiu, kad svarbiausia kuriant bendruomenę, - nepasistatyti sienų...

p.s. jei aukščiau minėti dalykai yra Jūsų kasdienybė, o mokyklos bendruomenė - tvirta kaip uola - sveikiname, nuveikėte  didelį darbą, pasidžiaukite ir papasakokite apie tai kitiems!

Susisiekite su mumis!